15 juni - Reisverslag uit Guiglia, Italië van Gert - WaarBenJij.nu 15 juni - Reisverslag uit Guiglia, Italië van Gert - WaarBenJij.nu

15 juni

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

15 Juni 2013 | Italië, Guiglia

15 juni. Navicello (Modena)-Guiglia. 50 km.
Het ontbijt is een vertoning op zich. We hebben van de B&B bonnen gekregen voor het ontbijt. Daar staan twee hokjes aangevinkt, een hokje cappuccino en een hokje pasta. We hebben geen idee hoe dat ontbijt er uit moet gaan zien. De aanwezige bardame begrijpt er allemaal niets van, maar doet ook geen enkele poging om ons iets uit te leggen. Italiaans is de enige taal die ze begrijpt. Woorden als cappuccino, cafe en thee gaat goed, maar verder blijft het angstwekkend stil. We zien geen enkele activiteit die zou kunnen wijzen op pasta in welke vorm dan ook. Het enige dat haar lukt is buiten roken met andere klanten. Na een half uurtje nog niets te hebben gezien van pasta gaat Wil maar eens informeren. De bardame wijst op broodjes die in de vitrine liggen. We knikken dat dat ook goed is. Dat wordt dus ons ontbijt.
We vertrekken richting Modena en bekijken de stad. Daar komen we Floor en José weer tegen als ik (gratis) sta te internetten bij de bieb. We maken wat foto's van het centrum en verlaten na inkopen gedaan te hebben de stad.
De eerste kilometers zijn vlak, maar daarna gaan we na Vignola de Apenijnen beklimmen. Het is 35 gr. en de beklimming valt mij zwaar. Wil moet een gegeven moment bijna een half uur op me wachten. Ik ben compleet uitgewoond. Zelfs het licht is me even uitgegaan. Voor mij veel te heet. De benen willen wel, maar de rest niet. Onderweg vul ik mijn bidons bij een tappunt met vers water en steek mijn hoofd ook maar even onder de kraan. Het zal niet veel helpen.
Wil heeft ondertussen bedacht dat we niet helemaal doorfietsen naar ons eerste doel, een camping in Zocca, maar uitwijken naar een hotel in Guiglia. We besluiten te stoppen als we nog 15 km moeten en dat betekent nog weer 400 meter omhoog. Veel te heet.
We worden in hotel La Laterna in Guiglia met open armen ontvangen, krijgen een welkomsdrankje, gevolgd door een glaasje prosecco en parmanzaanse kaas. We spreken af dat we om 20:00 uur gaan eten. Het wordt een een geweldig diner. Wat me al eerder heeft verbaasd dat de eetzaal zo rond 21:00 uur vol loopt met gasten. Wij beperken ons tot een antipaste en een seccundo platte, flesje wijn en en water.

• 16 Juni 2013 - 00:20

Joop Lutgerink:

Hallo Wil en Gert

Heb de verslagen van 10 t.m vandaag net gelezen.
    Wat een pittige tour is dit zeg !
    Ben benieuwd hoe jullie de Apenijnen gaan bedwingen.
    Met moed belijd en trouw hoop ik dat het jullie lukt !
    Hou vol he.
    In gedachten en vol bewondering reis ik met jullie mee.

Joop.

• 16 Juni 2013 - 09:19

Bram Nauta:

Ik zit op de rustige zondagmorgen je verslagen van de laatste tijd te lezen. Had je een tijdje niet gevolgd. Ik bewonder je om je moed en doorzettingsvermogen.
    Houd de moet er in.

Bram

• 16 Juni 2013 - 10:27

Lidy:

Ik schrijf nu voor de derde keer een reactie....... steeds vliegt de verbinding er uit!!
    We beginnen dus weer opnieuw. Misschien krijg je nu 3 keer een reactie maar dat zie je wel.
    Wat een reis met uitersten. Van barre kou en véél. héél veel regen naar tropische temperaturen. Je kan niet zeggen dat het saai is. Veel respect en een diepe buiging voor jullie beiden. Veel succes en plezier de komende dagen en tot het volgende verslagje wat steeds weer een plezier is om te lezen. Een groetje van Lidy

• 16 Juni 2013 - 10:58

Henk En Geertje:

Ja, regen en kou kunnen een mens nekken, maar hitte ook! Veel drinken en zout! (kan helpen), maar dat wisten jullie als ervaren fietsers ook vast. Niet te koude cola! (hebben we ervaring mee). Leuk te lezen dat jullie door de streek zijn gefietst waar de gevolgen van de aardbeving nog te zien zijn. Hebben we vorig jaar ook gezien.. Veel fietsplezier de komende dagen en niet (te) warm!
    Henk en Geertje

• 16 Juni 2013 - 10:59

Carolien:

Hoi lieve moeder en gert, dat klinkt allemaal indrukwekkend. nemen julie de tijd om het in je op te nemen? Een siesta overdag kan heerlijk zijn dan maar iets later op de camping. Veel plzier nog in ieder geval droog weer. Liefs carolien en martine

• 16 Juni 2013 - 21:26

Hans En Gemma:

Beste Gert,
    Doe je rustig aan, denk aan je gezondheid.
    Ook de komende dagen lijkt het heet te blijven.
    Groet vanuit een heet Venetië.

Gemma en Hans

• 16 Juni 2013 - 21:26

Hans En Gemma:

Beste Gert,
    Doe je rustig aan, denk aan je gezondheid.
    Ook de komende dagen lijkt het heet te blijven.
    Groet vanuit een heet Venetië.

Gemma en Hans

• 17 Juni 2013 - 07:22

Niko En Helga:

Gert, we doen je dit niet na. Je kunt wel een boek gaan schrijven over alle belevenissen van deze reis.
    Zo kom je maar op mooie landgoederen en wordt er als een VIP ontvangen. Wij wensen je heel veel fietsplezier en tot de volgende berichten.

Niko en Helga

Gert

Deze site is opgezet om vrienden en bekenden verslag te doen van speciale reizen of tochten die ik of we de afgelopen jaren hebben gemaakt. Als voorbereiding en als eerste deel van de reis naar Santiago fietste Gert het Jabikspaad van St.Jacobiparochie naar Hasselt. En vandaar naar Apeldoorn. (Zie andere reizen/Het Jabikspaad). En in 2010 ging Gert op weg naar Santiago. Hoe dat afliep? Lees het reisverslag op deze site... Op 1 mei 2011 startten ik met Frans voor een reis naar Santiago de Compostella. We (Wilma en Gert) gingen op jacht naar het Noorderlicht in het Noorden van Noorwegen a/b ms Richard With, één van de schepen van de Hurtigruten. Van deze reis kunt u hier het reisverslag lezen. Weer op de fiets. Nu op weg naar Rome.

Actief sinds 02 Feb. 2010