9 juni - Reisverslag uit Bellagio, Italië van Gert - WaarBenJij.nu 9 juni - Reisverslag uit Bellagio, Italië van Gert - WaarBenJij.nu

9 juni

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

09 Juni 2013 | Italië, Bellagio

9 juni. Vicosoprano-Bellagio. 58 km.
Na een eenvoudig doch goed ontbijt vertrekken we richting Italië. Het is een lange afdaling naar de Italiaanse grens. We staan daar dan ook al om 10 uur ondanks het feit dat het onderweg weer flink regende. Bij Chiavenna pakken we de hoofdroute weer op die via de Splügenpas loopt. Wij hadden deze immers omzeilt door de prachtige treinroute van Thusis naar St. Moritz te nemen. Bij S. Pietro schuilen we enige tijd bij een tankstation voor een geweldige donderbui. Het knettert geweldig in de bergen. Het is onverantwoord om op het kale fietspad door te fietsen De weg blijft afdalen en om 12 uur staan we in de regen aan het Comomeer. Omdat er nergens (zondag) een winkel open is duiken we onderweg een van de vele bars binnen voor een café latte en een warme panini.
Helaas loopt de route langs het Comomeer via de grote weg die we moeten delen met veel zondagse rijders. We rijden strak op de witte streep. Omdat het ook nog geregeld regent en de zijkant van de weg veel gaten en hobbels bevat zien we niet zo heel veel van de wonderschone omgeving. Ook nemen we een paar tunnels.
Om 3:55 uur nemen we de boot van Varenna naar Bellagio. Omdat er vanaf die plaats veel schepen in diverse richtingen vertrekken is het ons niet precies duidelijk welke boot we nu moeten hebben. Maar elke keer wanneer we op het onjuiste moment de fietsen pakken worden we door een lid van het walpersoneel teruggewezen. Deze zeker 1.60 m. grote man met een grote witte kapiteinspet op doet dat met veel gevoel voor drama.Van mij kreeg hij al de bijnaam "Il capitano". Hij glimlacht wanneer ik hem zo aanspreek.
Toch komt alles goed en komen we na een klein halfuurtje in Bellagio aan. Het is even zoeken én klimmen voor we de camping van Elisabeth Clarke vinden. Elisabeth is met een Italiaan getrouwd, woont er al 35 jaar met man, paarden en honden en beheert de camping als tijdverdrijf. Net nadat we de tent hadden opgezet krijgen we weer een enorme donderbui over ons heen. We vluchten naar de receptie en hebben bij een flesje wijn een gezellig gesprek met Elisabeth, terwijl de Jack Russell Tilly om aandacht vraagt. Uiteraard hebben we het haar over het weer. Ook zij kan zich niet dat het weer in mei/juni zo slecht was. Op de camping staan drie campers en twee tentjes. Anders gemiddeld zo'n 30 gasten. De meeste reserveringen zijn geannuleerd.
s' Avonds gaan we bij een plaatselijke pizzeria eten. We lopen er heen door de al weer stromende regen, die later die avond nog niet is gestopt.
Nu is ook ons dagelijkse kloffie ook kletsnat. Ik kruip in bed terwijl de regen op de tent klettert.


  • 11 Juni 2013 - 11:35

    Koen En Carla:

    Je kan het bootje varen ook niet vergeten hé, tjonge wat hebben jullie er wat voor over om eerst Rome te zien, de rest van het gezegde gaat niet op want na deze ontberingen red je het nog een hele tijd.
    Veel succes nu en naar ik hoop kunnen jullie ook nog van de zonnestralen en droogte genieten en warmte niet te vergeten, tot de volgende keer, groetjes Koen en Carla

  • 11 Juni 2013 - 13:30

    Saskia De Boer:

    Hallo lieve Moeder en Gert,

    Pfff, het lijkt wel of het weer met jullie meetrekt! Hopelijk wordt het nu beter?!?

    Serge en Lars hebben goed de avondvierdaagse gelopen met 4 dagen mooi weer. Wij hebben ook een erg leuke familiedag gehad en ik ben druk in de tuin aan de slag om alles een beetje onkruidvrij te krijgen. Ik mis de hulp wel hoor ;-)

    Nog heel veel fietsplezier en tot snel schrijfs!

    Kus van ons allemaal: Serge, Saskia, Lars, Thomas en Maartje


  • 11 Juni 2013 - 16:48

    Lidy:

    Wat een ontberingen moeten jullie doorstaan om in Rome te komen. En wat een doorzettingsvermogen. Petje af voor jullie allebei.
    Ik heb echt heel erg hard en heel erg vaak geduimd voor mooi weer, maar ik denk dat mijn duimen te klein zijn voor zoveel en zo verschrikkelijk véél regen!!
    Mijn duimen kwamen niet verder dan Nederland (hier schijnt nu wel de zon) Sorry!!!!
    Maar goed, jullie zijn in Italië en naderen nu langzaam maar zeker jullie doel!!
    Succes en ik blijf duimen voor een zonnige voortzetting van jullie reis!
    Een lief groetje van Lidy

  • 11 Juni 2013 - 22:42

    Gemma En Hans:

    Onze waardering voor jullie fiets tocht was al groot maar groeit
    Met elke regen bui die jullie moeten doorstaan.
    Groet

  • 12 Juni 2013 - 03:50

    Luc Van Lieshout:

    Berichtje voor Wil

    valt me wel een beetje tegn dat je niet nog een omweggetje over Bern hebt gemaakt.

    Maar wat leuk jullie belevenissen mee te beleven, Gert (?) schrijf leker door zo.
    Houd moed, de zomer en zon komen zeker!

    bisou by luc

  • 12 Juni 2013 - 18:58

    Cor Van Duijn:

    Hallo Wil en Gert,
    Respect, respect en nog eens respect. Ik hoop wel dat jullie ondanks de weersomstandigheden wel blijven genieten dat je zo'n tocht mag en kan maken. Ik had graag in Rome gestaan om daar mijn petje voor jullie af te nemen. Gert ik ken je niet, maar geweldig om via je verslagen de reis van mijn schone zus te kunnen volgen. Bedankt daarvoor. Wil we sms-en.
    Groet Cor (ook van Truus).

  • 13 Juni 2013 - 19:36

    Jan En Irene De Boer:

    Vandaag 13 juni de link gekregen van Saskia betreffende je reisverslagen. Ten eerste petje af ten tweede wij doen het je niet na ten derde genieten wij mee van de reisverslagen. Het weer is hier niet beter, harde wind en veel regen vandaag en de vooruitzichten zijn al niet beter. Vandaag is Irene weer te gast geweest in Zwaagdijk-W. En we kregen een doos met aardbeien mee. Nog niet geproefd maar ze zien er lekker uit en ruiken zalig.
    We zien weer uit naar je volgend verslag. En zullen hiervan weer stil genieten. Groetjes van ons en geniet van je reis.

    Irene en Jan de Boer.

  • 13 Juni 2013 - 21:43

    Lies Koning:

    Lieve Wil en ik vind je ook lie(v)f hoor Gert,
    Het leek wel telepathie Wil want toen jij mij belde zaten Lydia en ik jullie verslagen te lezen bij Lydia thuis aan de thee.Wat een geweldige ervaringen en hoe onvoorstelbaar knap, dat jullie doorzetten ondanks hagel en sneeuw enz.Schijnt nu de zon al? Toen ik in Rome op het vliegveld was 24/5 j.l. was het daar ook kommer en kwel en zo met storm en nattigheid kwamen wij ook in Savona onze eerste haven aan. Daarna is de zon gaan stralen dus dat wens ik jullie ook van harte toe.
    Het moreel moet heel hoog zijn bij jullie en dat was al een beetje bekend want anders begin je niet aan deze klus.
    HEEL VEEL ZONNESCHIJN EN VOORAL, GA ZO DOOR, LIEFS LIES

  • 14 Juni 2013 - 11:47

    Joop Lutgerink:

    Hallo Wil en Gert

    Gert wat geweldig die reisverslagen voor het thuisfront.
    Volgens mij zijn jullie als team goed bezig.
    Dat lijkt me een voorwaarde voor een goed resultaat, het doel Rome!!
    Ik heb er alle vertrouwen in.
    Koppie er bij houden, goed eten en rusten dan lukt het vast!

    Groeten Joop!

  • 14 Juni 2013 - 17:44

    Henk En Geertje:

    Beste Gert en Wil, Na een kort verblijf elders hebben we nu weer de mogelijkheid jullie te volgen op jullie reis naar Rome. Over het weer zullen we het maar niet hebben! Alhoewel het in Berlijn en Noord Duitsland uitermate goed weer was. Leuk om , voor ons weer terug in de tijd, de dagelijkse tochten te lezen. We begrijpen dat het met z'n tweetjes prima gaat, houen zo! Veel succes op het laatste gedeelte van jullie reis.
    Henk en Geertje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gert

Deze site is opgezet om vrienden en bekenden verslag te doen van speciale reizen of tochten die ik of we de afgelopen jaren hebben gemaakt. Als voorbereiding en als eerste deel van de reis naar Santiago fietste Gert het Jabikspaad van St.Jacobiparochie naar Hasselt. En vandaar naar Apeldoorn. (Zie andere reizen/Het Jabikspaad). En in 2010 ging Gert op weg naar Santiago. Hoe dat afliep? Lees het reisverslag op deze site... Op 1 mei 2011 startten ik met Frans voor een reis naar Santiago de Compostella. We (Wilma en Gert) gingen op jacht naar het Noorderlicht in het Noorden van Noorwegen a/b ms Richard With, één van de schepen van de Hurtigruten. Van deze reis kunt u hier het reisverslag lezen. Weer op de fiets. Nu op weg naar Rome.

Actief sinds 02 Feb. 2010
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 104402

Voorgaande reizen:

22 Mei 2013 - 16 Juni 2013

We gaan naar Rome ...

23 Januari 2013 - 04 Februari 2013

Op jacht naar het Noorderlicht

01 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Weer op weg naar Santiago

08 Juni 2010 - 18 Juni 2010

Op weg naar Santiago de Compostela

05 Mei 2010 - 07 Mei 2010

Het Jabikspaad

Landen bezocht: