3 juni - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Gert - WaarBenJij.nu 3 juni - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Gert - WaarBenJij.nu

3 juni

Blijf op de hoogte en volg Gert

03 Juni 2013 | Duitsland, Tübingen

3 juni. Rustdag Tübingen.
We doen vanochtend rustig aan. Onze buren van vannacht Gerard en Bernadette breken op en gaan verder. We zijn nu de enige twee tentkampeerders op de Neckarcamping. We drinken koffie en keutelen wat rond de tent. Wil doet de was (een paar zaken van mij kunnen ook mee) en hangt de spullen te drogen over een hek. Ook haar slaapzak om te luchten.
We besluiten naar de stad te fietsen om wat boodschappen te doen. We gaan meteen even langs de fietsenmaker. De beschermring op kijn voorblad is losgeraakt. vermoedelijk bij het tillen van de fiets over de bomen. helaas lukt het hem niet om de zaak te repareren. Op het prachtige plein in de Altstad eten we Flammkuchen met zalm en drinken koffie. Naast ons strijken een paar Duitse fietsers neer en vertellen dat het intussen weer regent.
We doen de boodschappen en fietsen door de regen terug. Al het wasgoed dat over het hek te drogen hing is weer zeiknat en we hangen het in de doucheruimtes om te drogen.
Ook de slaapzak van Wil, waarvan ze dacht dat deze al weer in de tent gelegd was.
Het blijft de hele middag regenen, soms even droog dan weer wat heftiger.
Tussendoor maakt Wil haar fiets schoon, stel ik mijn remmen af en reorganiseer mijn tassen in droge- en natte kleding. Ook doe ik nog even een dut(je).
s' Avonds maakt Wil een broodje met ui, tomaat, spek en eieren. Noodgedwongen eten we het elk in eigen tent op. Het smaakt desondanks prima.
Aan het begin van de avond arriveren ook Romefietsers Ton en Bert. We waren ze in Remagen ook al eens tegengekomen. Hun verhalen over overstroomde wegen, omgevallen bomen en nergens eindigende routewijzigingen komen ons bekend voor.
Elke dag horen we hetzelfde verhaaltje: morgen wird es besser ...

Gert

Deze site is opgezet om vrienden en bekenden verslag te doen van speciale reizen of tochten die ik of we de afgelopen jaren hebben gemaakt. Als voorbereiding en als eerste deel van de reis naar Santiago fietste Gert het Jabikspaad van St.Jacobiparochie naar Hasselt. En vandaar naar Apeldoorn. (Zie andere reizen/Het Jabikspaad). En in 2010 ging Gert op weg naar Santiago. Hoe dat afliep? Lees het reisverslag op deze site... Op 1 mei 2011 startten ik met Frans voor een reis naar Santiago de Compostella. We (Wilma en Gert) gingen op jacht naar het Noorderlicht in het Noorden van Noorwegen a/b ms Richard With, één van de schepen van de Hurtigruten. Van deze reis kunt u hier het reisverslag lezen. Weer op de fiets. Nu op weg naar Rome.

Actief sinds 02 Feb. 2010