2 juni - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Gert - WaarBenJij.nu 2 juni - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Gert - WaarBenJij.nu

2 juni

Door: Tübingen

Blijf op de hoogte en volg Gert

02 Juni 2013 | Duitsland, Tübingen

2 juni. Pforzheim-Tübingen. 75 km.
Bij het opstaan is het goed weer. Volgens de mevrouw die het ontbijt in de jeugdherberg verzorgt blijft het droog en wordt het 15 gr.
Jan is nog steeds boos. Wanneer we proberen de zaak uit te praten en onze kant van het verhaal proberen te vertellen wordt hij boos en smijt de inhoud van onze gemeenschappelijke kas (hij er de beheerder van) op tafel en roept dat hij niet meer meedoet; hij gaat alleen verder.
Toch enigszins verbouwereerd gaan Wil en ik dus, zoals afgesproken, samen verder.
Door de vele wegafsluitingen door ondergelopen wegen en omgevallen bomen zijn we genoodzaakt een alternatieve route te kiezen. Dat betekent flink klimmen op de nuchtere maag. De eerste kilometers leggen we met z'n zessen (André en Janneke, Gerard en Bernadette) af, daarna gaat een ieder verder in zijn eigen tempo.
Het wordt een prachtige fietsdag, eindelijk eens een droge dag. Het is een afwisselende omgeving waar we door fietsen. Ook ziet alles er mooier uit omdat nu eindelijk eens de zon schijnt. We moeten nog wel een paar obstakels overwinnen in de vorm van omgevallen bomen. Als er weer zo'n knoert is omgevallen en dwars over het fietspad ligt, dan betekent dat alle bagage van de fiets, de fiets er over tillen, alle bagage weer op de fiets en verder. Steeds worden we daarbij geholpen door behulpzame Duitsers. Kunnen ze meteen vragen waar we heen gaan ...
Toch bereiken we in redelijke tijd de Neckar-camping in Tübingen. Als we iets willen gaan drinken en gaan kijken of er nog eetbaars te vinden is blijkt dat er bij de camping nog een kleinschalig restaurant zit. We eten een varkenssteak met spätzle en gemengde salade. Glaasje bier en een glas droge witte wijn erbij, wie doet je wat.
Afsluiting van een dag die turbulent begon, maar vredig eindigde.
Morgen willen een rustdag inlassen. Kleding wassen, fietsen schoonmaken en verder niets doen. Misschien even sightseeing Tübingen ....

• 03 Juni 2013 - 10:02

Margreet:

Wat een beproeving met al dat water! Overstromingen, regen.....
    Vandaag een rustdag. Ik denk dat jullie die heel goed kunnen gebruiken. Geniet ervan!
    Groetjes Jan en Margreet

• 03 Juni 2013 - 11:30

Petra:

Dag Gert en Wil,
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven maar wat hebben jullie een ontzettend rot weer (gehad). Ik hoop dat het ergste voorbij is nu. Goede reis verder en ik lees graag verder over jullie avonturen. Groeten Petra

• 03 Juni 2013 - 14:03

Niko En Helga:

Wat een avonturen die jullie meemaken. Je kunt maar beter alvast een sjaal en handschoenen kopen.
    Geniet maar van jullie rustdag.

Een hartelijke groet van Niko en Helga

• 03 Juni 2013 - 18:06

Lidy:

Een lekkere maaltijd, een glaasje wijn en/of biertje én een rustdag in het verschiet geeft vast weer genoeg energie voor de komende dagen.
    Jammer van dat gedoe met Jan maar laat je reis daardoor niet verzieken. Geniet van elke nieuwe dag en van al het moois wat jullie tegenkomen.
    Liefs, Lidy

• 03 Juni 2013 - 18:55

Koen En Carla:

Wat allervreselijkst jammer dat je zo door moet, ik heb geen idee wat jullie nog tegen zullen komen maar de berichtgeving over de wateroverlast is niet geweldig, ik hoop dat jullie toch ook nog het bij de datum passende weer zullen treffen en het vervolg droog warmer en rustig in je eigen tempo kunnen beleven.
    de zelf losers af en toe maar even open, succes,
    groetjes Koen en Carla

Gert

Deze site is opgezet om vrienden en bekenden verslag te doen van speciale reizen of tochten die ik of we de afgelopen jaren hebben gemaakt. Als voorbereiding en als eerste deel van de reis naar Santiago fietste Gert het Jabikspaad van St.Jacobiparochie naar Hasselt. En vandaar naar Apeldoorn. (Zie andere reizen/Het Jabikspaad). En in 2010 ging Gert op weg naar Santiago. Hoe dat afliep? Lees het reisverslag op deze site... Op 1 mei 2011 startten ik met Frans voor een reis naar Santiago de Compostella. We (Wilma en Gert) gingen op jacht naar het Noorderlicht in het Noorden van Noorwegen a/b ms Richard With, één van de schepen van de Hurtigruten. Van deze reis kunt u hier het reisverslag lezen. Weer op de fiets. Nu op weg naar Rome.

Actief sinds 02 Feb. 2010