4 juni - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van Gert - WaarBenJij.nu 4 juni - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van Gert - WaarBenJij.nu

4 juni

Blijf op de hoogte en volg Gert

04 Juni 2013 | Duitsland, Sigmaringen

4 juni. Tübingen-Sigmaringen. . 70 km.
Heute ist das Wetter besser!. Sterker nog, de hele dag schijnt er een heerlijk zonnetje.
Vandaag staat de beklimming van de Schwäbische Alp op het programma. Volgens Reitsma het zwaarste deel van de route tot nu toe.
Als ik s'ochtends wakker wordt voelt het niet goed. Ik ben moe en kan m'n draai niet vinden. Net op de dag van vandaag, maar gaandeweg gaat het steeds beter. De 6 km. vals plat wordt moeiteloos genomen. Dat geeft de burger moed voor de rest van de dag.
De Schwäbische Alp rijst na Tübingen als een loodrechte muur van 400 meter op.
Vlak voor de beklimming roept een Duitser dat de weg "gesperrt" is. Dat betekent omrijden over veel zwaarder traject door het bos. We wagen het er op en rijden op de gok langs de wegversperring naar boven. Met de fiets kun je gauw ergens door, nietwaar. Gestaag klimmen we naar boven en begrijpen de stremming niet. Wel lekker rustig fietsen op een weg die anders erg druk kan zijn. Ton en Bert die even later in dezelfde situatie verzeild raken keren wel terug en nemen de trein.
Als we een scherpe bocht doorkomen zien we de oorzaak van de stremming. Een groot deel van de weg is verdwenen, meegesleurd door het water. Aan de bergkant is er nog zo'n 2 à 3 m. ruimte waar we langs kunnen om onze klim te vervolgen. Heelhuids komen we boven.
Vandaar is het een tocht door een prachtig dal. Ook hier veel overstroomde plekken. Als ik na een lange aanloop probeer de plas te nemen strand ik halverwege. De fiets gaat tot de assen door het water en door de voortassen remt de fiets af. Voor ik het weet sta ik tot aan de knieën in het water. Wil fietst op dat moment ver genoeg achter me en ontkomt aan natte voeten. Vanaf dat moment besluiten we verder langs de grote weg te fietsen, het pad door het dal langs de rivier de Lauchert is te onbetrouwbaar.
Om 16:45 uur staan we op de camping in Sigmaringen aan de schöne graue Donau.
Even douchen, kleren wassen en op het terras voor het biertje of glaasje droge witte wijn en eten.
Morgen is er weer een dag.

• 04 Juni 2013 - 13:09

Koen En Carla:

verdikke zeg, dit kom je dacht ik alleen in Zuid Amerika tegen?
    Sterkte en voorzichtig, we hopen dat dit snel voorbij is, veel succes verder.
    Koen en Carla

• 04 Juni 2013 - 13:23

Mirjam:

Afschuwelijk, dat is schrikken. Dit kan water dus veroorzaken. Is het nog wel veilig voor jullie?
    Wij vonden dit stuk vorig jaar één van de mooiste etappes, even ertegenaan omhoog en dan een prachtige hoogvlakte. Maar wij hadden wel zon en een compleet wegdek. Kijk vooral in de afdalingen maar extra goed uit.
    Mirjam en Wim

• 04 Juni 2013 - 15:02

Saskia:

Hoi Moeder en Gert,

Pfff, dit ritje zullen jullie niet snel meer vergeten! Evengoed veel plezier en let goed op elkaar.

Liefs van Saskia

• 04 Juni 2013 - 17:14

Gemma En Hans:

Beste Gert,
    Wat een ontberingen al. We volgen je weer met grote belangstelling en waardering.
    Groet vanuit een redelijk zonnig Toscane/Italie.
    Gemma en Hans

• 04 Juni 2013 - 22:19

Lydia:

Hoi Wil en Gert,
    Jullie verslagen met veel bewondering gelezen. De foto van het weggespoelde wegdek liegt er niet om.
    Hoop dat jullie zoiets niet tegen komen bij een afdaling.In ieder geval gaat de zon steeds meer schijnen !!!
    Ik wens jullie een goede tocht. Veel lachen, genieten en voorzichtig zijn!
    Hopelijk komt het met Jan weer een beetje goed .Lieve groetjes van het thuisfrond, Lydia xxx

• 05 Juni 2013 - 12:43

Carolien:

Wat een leuk verslag om te lezen!
    Jullie moeten wel veel doorstaan zo met elkaar. Een voorspoedige reis samen en ik lees graag verder. Zo reis ik een beetje met jullie mee.

Liefs Carolien (nicht Wil)

Gert

Deze site is opgezet om vrienden en bekenden verslag te doen van speciale reizen of tochten die ik of we de afgelopen jaren hebben gemaakt. Als voorbereiding en als eerste deel van de reis naar Santiago fietste Gert het Jabikspaad van St.Jacobiparochie naar Hasselt. En vandaar naar Apeldoorn. (Zie andere reizen/Het Jabikspaad). En in 2010 ging Gert op weg naar Santiago. Hoe dat afliep? Lees het reisverslag op deze site... Op 1 mei 2011 startten ik met Frans voor een reis naar Santiago de Compostella. We (Wilma en Gert) gingen op jacht naar het Noorderlicht in het Noorden van Noorwegen a/b ms Richard With, één van de schepen van de Hurtigruten. Van deze reis kunt u hier het reisverslag lezen. Weer op de fiets. Nu op weg naar Rome.

Actief sinds 02 Feb. 2010