12 juni - Reisverslag uit Brescia, Italië van Gert - WaarBenJij.nu 12 juni - Reisverslag uit Brescia, Italië van Gert - WaarBenJij.nu

12 juni

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

12 Juni 2013 | Italië, Brescia

12 juni. Lago d'Iseo-Villagio Vó (Lago di Garda). 70 km.
Vannacht moest ik er een keer uit. Het bleek flink te waaien. Het wasgoed bleek al droog te zijn dus dat ook maar s' nachts meteen binnengehaald. Vanmorgen bij het opstaan brandde de zon al flink op de tent en we waren dan ook vroeger klaar om op pad te gaan.
Er stond een campingsymbooltje op de kaart in de buurt van Deszensano aan het Gardameer. Dat moest de eindbestemming zijn voor vandaag. Floor en José staan op deze camping Bellinn in Iseoi. Er worden hier speedboten gebouwd, het is een stacaravanpark en wij kunnen er ook nog wel bij. Weliswaar op de parkeerplek van een boottrailer, maar we zijn er blij mee.

De route voert ons langs de onderkant van de Alpen oostwaarts. Benjaminse volgt voor het overgrote deel plaatselijke routes. De route is eigenlijk opgeknipt in twee delen, tot en na Brescia. Voor Brescia volgen we de bordjes van de "route de Brescia" en na Brescia de ""route de Deszensano". We kunnen een ander ook volgen op de gps.
Zoals gezegd moest er aan het begin worden geklommen. Dat geldt ook voor halverwege en aan het eind. Onderweg komen we Floor en José een paar keer tegen. Vlak voor Deszensano raken we ze kwijt.
Het is snikheet. In een dorp onderweg staat de temperatuurmeter op 33 gr. In de rijwind zal het iets minder zijn, maar het blijft heet. Het wat onduidelijk welke campings nu precies waar liggen,maar ook hier geeft de gps uitsluitsel.
We komen op deze manier bij camping Vó, door hen zelf Villagio de Vó genoemd. We rijden de camping op waar een Nederlands echtpaar net de tent aan het opzetten is. Mogen er waarschijnlijk ook wel meer staan!
We melden ons bij de receptie, betalen twee tientjes en mogen overal gaan staan. Er wordt niet meer gesproken over het oorspronkelijke tarief van een tientje voor de plaats, 8 euri pp en 60 cent voor de toeristenbelasting.
s' Avonds eten we op het terras van het restaurant op de camping met uitzicht op het Gardameer.

Het pad van een pelgrim gaat niet over rozen, nietwaar.

• 15 Juni 2013 - 18:42

Koen En Carla:

Mooi dat jullie nu in rustiger fietswater zijn aangekomen, het zal wel aanpassen zijn van onder de tien graden naar boven de dertig, het scheelt mooi in de te dragen kleding, hopen dat het zo blijft en niet warmer word, veel succes verder en probeer te genieten.

groetjes Koen en Carla

Gert

Deze site is opgezet om vrienden en bekenden verslag te doen van speciale reizen of tochten die ik of we de afgelopen jaren hebben gemaakt. Als voorbereiding en als eerste deel van de reis naar Santiago fietste Gert het Jabikspaad van St.Jacobiparochie naar Hasselt. En vandaar naar Apeldoorn. (Zie andere reizen/Het Jabikspaad). En in 2010 ging Gert op weg naar Santiago. Hoe dat afliep? Lees het reisverslag op deze site... Op 1 mei 2011 startten ik met Frans voor een reis naar Santiago de Compostella. We (Wilma en Gert) gingen op jacht naar het Noorderlicht in het Noorden van Noorwegen a/b ms Richard With, één van de schepen van de Hurtigruten. Van deze reis kunt u hier het reisverslag lezen. Weer op de fiets. Nu op weg naar Rome.

Actief sinds 02 Feb. 2010