7 juni - Reisverslag uit Chur, Zwitserland van Gert - WaarBenJij.nu 7 juni - Reisverslag uit Chur, Zwitserland van Gert - WaarBenJij.nu

7 juni

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

07 Juni 2013 | Zwitserland, Chur

7 juni. Kriessern-Chur. 75 km.
Het is nog doodstil op de camping als we vertrekken. Eerst bezoeken we bank om Zwitserse franken te tanken. Nog steeds hét betaalmiddel hier. Je kunt ook wel met euris betalen, maar dan altijd tegen een ongunstige koers.
Al snel zitten we weer op de oude route en fietsen over een onverharde sintelweg. Er zullen vandaag nog heel wat kilometers over dit soort wegen worden afgelegd. We volgen daarbij de Rheinradweg soms door het bos soms kilometers lang over een dijk langs, nog steeds, de Rijn. Het is warm vandaag, soms snikheet.
Wil had een voorgevoel: we komen Jan vandaag tegen en ja hoor, wie fietst daar plotseling voor ons ...
Wil maakt een praatje met hem en wij vervolgen daarna onze weg. Af en toe zien we hem nog een keer.
Als we brood gaan kopen en twee taartjes voor onderweg bij de koffie geeft de vrouw van de bakker aan dat zij ook koffie serveert. Het wordt dus een cappucino + apfelstrudel voor mij en een aardbeientaartje met koffie voor Wil in de lunchroom van de bakkerij. Fietsen kost energie!
Ook vandaag wordt het weer een meerlandentoer. We sliepen in Zwitserland, dronken koffie in Oostenrijk, fietsten door Liechtenstein (langs o.a. de hoofdstad Vaduz) en kamperen nu weer in Zwitserland. We spreken een nieuwsgierige Zwitser. Hij vertelt in zijn zangerige taaltje dat het weer vanaf zondag weer minder wordt en dat we maar gauw de Alpen over moeten.
Het avondeten is vanavond in het restaurant op de camping.
Morgen naar Thusis (28 km.). Eens kijk wanneer de trein van de Rhäthische Bahn vertrekt naar St. Moritz. Vandaar dalen we dan af richting Italië.
Grützi mit einander ...

• 07 Juni 2013 - 14:41

Mirjam:

Eindelijk de regen voorbij. Wij hebben een paar heerlijke zomerse dagen. We genieten net zo als jullie.
    Gr. Mirjam

• 07 Juni 2013 - 18:53

Koen En Carla:

hallo Gert,
    mooi dat jullie het ook een keer treffen, het is hier prachtig weer maar dan moet je wel uit de wind blijven want een graad of vijftien is beslist niet warm, een koude noord oostenwind.Ik moet er niet aandenken om te gaan zwemmen, dat laat ik mooi maar even aan jullie over, als ik zo de kaart bekijk worden het binnenkort de bergen, geniet en voorzichtig aan.

groetjes Koen en Carla

• 07 Juni 2013 - 21:19

Bep En Henk Uut Steenwijk:

Hoi Gert en Wil,
    Wij begrijpen dat het weer leuk fietsen wordt na al die ontberingen.
    Is het water in zo'n meertje niet erg fris?
    Wil je moet in Rome toch eens kijken of je met Franciscus een goede
    deal kunt maken over het aantal dagen aflaat die je verdient hebt met deze
    barre tocht! Uit eindelijk kom je uit een rooms nest nietwaar!
    Wil wij zijn trots op je en willen Gert complimenteren met de boeiende
    verslagen.
    Wij zijn wel benieuwd hoe julli dat doen met de Alpen in het vooruitzicht.

Groeten Bep en Henk

• 08 Juni 2013 - 07:54

Lydia:

Hoi Gert en Wil,

Wat heerlijk dat het echt fietsweer is geworden.Vandaag over de alpen !Dat klinkt heel heftig .Het zal zeker lukken nu jullie goed ingefietst zijn. Ik wens jullie een hele mooie tocht en veilige afdalingen.!!!!!!
    groetjes, Lydia

• 08 Juni 2013 - 12:50

Petra:

Hoi moeder, hoi Gert,

Klinkt errug goed nu allemaal en prachtige beelden. Fijn dat jullie genieten. Veel plezier verder en goede reis! Hier idd ook erg lekker weer. Heerlijk (wij waren er ook aan toe)!!

Groeten Petra

• 08 Juni 2013 - 22:48

Joop:

hallo wil en gert

het klinkt heel avontuurliik en sportief
    ik denk dat jullie goed bezig zijn
    ga lekker door zo

groeten joop

• 08 Juni 2013 - 23:26

Harry Lutgerink:

Hallo Gert en Wil,
    Wat een prestatie zo'n fietstocht door weer en wind en ook nog via de Zwitserse Alpen. Petje af en die energie voor een 65+er. Veel succes en hopelijk een niet te grote weers-terugval de komende week.
    Morgen de familiedag, helaas zonder Wil. Da's erg jammer. Wij gaan vanaf 15/6 met de camper ook via Zwitserland naar Italie richting Nationaal Park Cinque Terre, bij La Spezia voorbij Genua. Dan zijn jullie al bijna in Rome, maar wie weet...
    We zullen jullie blijven volgen, ook onderweg.

Groetjes Harry

Gert

Deze site is opgezet om vrienden en bekenden verslag te doen van speciale reizen of tochten die ik of we de afgelopen jaren hebben gemaakt. Als voorbereiding en als eerste deel van de reis naar Santiago fietste Gert het Jabikspaad van St.Jacobiparochie naar Hasselt. En vandaar naar Apeldoorn. (Zie andere reizen/Het Jabikspaad). En in 2010 ging Gert op weg naar Santiago. Hoe dat afliep? Lees het reisverslag op deze site... Op 1 mei 2011 startten ik met Frans voor een reis naar Santiago de Compostella. We (Wilma en Gert) gingen op jacht naar het Noorderlicht in het Noorden van Noorwegen a/b ms Richard With, één van de schepen van de Hurtigruten. Van deze reis kunt u hier het reisverslag lezen. Weer op de fiets. Nu op weg naar Rome.

Actief sinds 02 Feb. 2010