Dag 12: Ålesund - Bergen - Lieren. Weer thuis - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Gert - WaarBenJij.nu Dag 12: Ålesund - Bergen - Lieren. Weer thuis - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Gert - WaarBenJij.nu

Dag 12: Ålesund - Bergen - Lieren. Weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Gert

05 Februari 2013 | Nederland, Apeldoorn

We zijn weer thuis.

Het laatste dag van de reis regende het, lag er vrijwel geen sneeuw meer en leek het meer op ons Nederlandse klimaat.
Bergen liet zich echter van z'n goede kant zien. Er scheen een stralend zonnetje op het moment dat wij afmeerden. Niets te merken van de reputatie van de stad met de meeste regendagen van Europa (250 p/j).
We kwamen gisteren om 14:30 uur aan met de boot in Bergen (N). De bus om ons naar Flesland (vliegveld Bergen) te brengen stond klaar. Met alle onze koffers en een fors reisgezelschap zaten we een half uur als haringen in een ton. Ook hier uitgebreide securitycheck. Het, ook hier overvolle, toestel vertrok keurig op tijd (17:00) en na een probleemloze vlucht landden we rond half zeven op Schiphol.
Onze afhaaldienst (Rogier) was toen nog aan het rondrijden op Schiphol om een parkeerplekje te vinden.
Dat lukte uiteindelijk, maar toen stonden wij al klaar in de aankomsthal.
Even wat heen en weer telefoneren bracht ons bijeen en konden we op weg naar huis.
Na een vermoeiend laatste deel van de reis zijn we dus weer terug in een kletsnat Nederland.

De komende tijd zal ik deze site aanvullen, verbeteren en voorzien van een aantal foto's. We hebben er zo'n 1000 gemaakt, maar die zal ik jullie besparen. Dat gaat dan te veel lijken op de dia-avondjes van vroeger waarbij je bij de 10-de identieke dia al in slaap viel.
Ik zal trachten een kleine representatieve verzameling foto's te plaatsen.

Het thema van de reis is "Jacht op het noorderlicht". Op de derde dag van onze reis werden we er al mee geconfronteerd, onverwacht in al haar grilligheid. In theorie had het noorderlicht zich pas aan ons moeten presenteren in het arctische deel van de reis, boven de poolcirkel. In de volgende nachten zagen we soms nog een onbetekenend groen streepje, maar daar is het bij gebleven. Gelukkig is er zoveel meer te zien op deze reis, die wel de mooiste bootreis ter wereld wordt genoemd.

• 05 Februari 2013 - 11:00

Koen En Carla:

het blijkt dat jullie genoten hebben en ik wens je veel sterkte bij de uitzoekklus

Koen

• 05 Februari 2013 - 20:29

Niko En Helga:

Welkom thuis, hier gaat het ook wat sneeuwen, De NS weer in nood enz. Wij horen binnenkort wel verder. Jullie reisverslagen waren al zo gedetailleerd dat het leek of we erbij waren. Uitstekend verzorgd geweest. Het zal wel even wennen zijn om het weer zelf te doen.
    Groeten van Niko en Helga.

• 06 Februari 2013 - 15:17

Lidy:

Welkom thuis. Fijn dat jullie er weer zijn. Bedankt voor alle mooie verslagen en de foto's.
    Een groetje van Lidy

• 06 Maart 2013 - 15:49

Greet & Johan Jekel:

Dag Wilma en Gret,

We hebben genoten van de verslagen en de foto,s van jullie reis.
    Hoewel wij niet per boot maar met de caravan naar Noorwegen zijn geweest, hebben we toch veel herkent.
    Dat maakte het lezen nog leuker.
    Misschien een idee voor jullie om ook nog eens naar de Vesteralen en de Lofoten per caravan te trekken.
    De RV 17 zal daarbij ook voor jullie een feest der herkenning worden.

Tot spoedig,

Greet & Johan

Gert

Deze site is opgezet om vrienden en bekenden verslag te doen van speciale reizen of tochten die ik of we de afgelopen jaren hebben gemaakt. Als voorbereiding en als eerste deel van de reis naar Santiago fietste Gert het Jabikspaad van St.Jacobiparochie naar Hasselt. En vandaar naar Apeldoorn. (Zie andere reizen/Het Jabikspaad). En in 2010 ging Gert op weg naar Santiago. Hoe dat afliep? Lees het reisverslag op deze site... Op 1 mei 2011 startten ik met Frans voor een reis naar Santiago de Compostella. We (Wilma en Gert) gingen op jacht naar het Noorderlicht in het Noorden van Noorwegen a/b ms Richard With, één van de schepen van de Hurtigruten. Van deze reis kunt u hier het reisverslag lezen. Weer op de fiets. Nu op weg naar Rome.

Actief sinds 02 Feb. 2010