4 juni. Weer thuis - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Gert - WaarBenJij.nu 4 juni. Weer thuis - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Gert - WaarBenJij.nu

4 juni. Weer thuis

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

04 Juni 2011 | Nederland, Apeldoorn

Dag 35. Apeldoorn

Nog eenmaal ontbijten in de Hospederia in Santiago. We willen ruimschoots op tijd bij het busstation zijn. Officieel dient men een halfuur van te voren aanwezig te zijn. Vrijdag hebben we alles al bijna ingepakt.
De taxistandplaats is bij ons om de hoek en om 10:00 uur vertrekken we richting busstation. Er is daar een restauratie bij het busstation. Na een lange wachtrij bij het inleveren van de bagage vertrekt de bus zo tegen twaalven. Na een enerverende bustocht zijn we weer huis.
Gestart op 4 juni om 11:30 in Santiago reden we op 5 juni om 18:00 uur Breda binnen. Na een busreis van meer dan 30 uur dus ... !
Vandaar gingen we elk onze eigen weg naar Apeldoorn, resp. Hilversum.

Vooral aan de medepelgrims die we onderweg hebben ontmoet koesteren we warme herinneringen. Met sommigen trokken we dagen op en deelden we hotelkamers, anderen zagen we incidenteel. Van enkelen weten we dat ze in Santiago zijn aangekomen, maar waar die anderen dan zijn??
Een kleine opsomming: Klaas uit Diever, Dick en Joke uit Maassluis, Elly en Gerard uit Aarle-Rixtel, Jan en Marlies uit H.I.Ambacht, Henk uit Castricum, Gerard uit Barneveld, Rients uit Doetinchem, Dries uit Amsterdam, Harry en Hilde uit Arnhem, Jan en Piety uit Almere en die blonde jongedame met oranje fietsschoenen uit Utrecht op de Santos met oranje fietstassen (NL-edition).

En natuurlijk niet te vergeten de hartelijke en vele steunbetuigingen van onze 'fanclub' in de vorm van reacties op de reisverslagen op de website.

Het verslag van onze (pelgrims)reis naar Santiago de Compostela geeft een indruk van ons dagelijkse doen en laten. Uitgebreide beschrijvingen van kathedralen en bezienswaardigheden zul je hier (bijna) niet aantreffen. Deze materie is te vinden op internet en in boeken. Daar worden deze zaken beter beschreven dan in een verslag van een reis. Zelf betrapten we ons er op dat de bezoeken aan al die prachtige kathedralen, met name in Spanje, steeds korter werden. We hadden het wel gezien ondanks het feit dat de ene kerk nog mooier of meer bijzonder was dan de anderen.
Wij hebben nog meer genoten van de mensen onderweg, die we mochten ontmoeten en waarmee we langer of korter een deel van onze reis doorbrachten. Met hen samen hebben we iets bijzonders meegemaakt, n.l. een wekenlange reis op de fiets naar Santiago de Compostela met al zijn ups en downs. En een ieder met zijn eigen motivatie.

• 15 Juni 2011 - 08:09

Henk Uit Castricum:

Beste Gert en Frans,
    Gefeliciteerd met het succesvol afsluiten van de pelgrimsreis naar Santiago! We hebben elkaar inderdaad maar even gezien , maar onze gezamelijke maaltijd met de Dames uit Haarlem was wel erg gezellig evenals het biertje met Elly en Gerard uit Aarle - Rixtel , die ik overigens daarna ook nog vaak heb ontmoet.Ikzelf kwam op 31/05 in Santiago aan en ben een paar dagen later nog doorgefietst naar Cabo Fisterra , voor mij het echte eindpunt van de pelgrimsreis die in Haarlem was begonnen.Inmiddels ben ik sinds 08/06 weer thuis en heb wel wat moeite met het acclimatiseren. Met name het s'morgens zonder zorgen op de fiets stappen en het onderweg koffiedrinken op een zonnig terrasje mis ik wel hoewel het weer thuis zijn ook erg fijn is.
    Het was leuk jullie onderweg getroffen te hebben en ik wens jullie verder alle goeds toe.
    Met hartelijke (pelgrims) groet,
    Henk uit Castricum

• 16 Juni 2011 - 11:03

Karin:

Hallo Mannen !!

Ben even met vacantie geweest, maar zie dat jullie de fietsreis hebben volbracht !!

Wat een geweldige ervaring !! En zo te zien is het goed bevallen.

Ik hoor de verhalen nog wel een keertje mondeling !!

Hartelijke groet en liefs van,

Karin

Gert

Deze site is opgezet om vrienden en bekenden verslag te doen van speciale reizen of tochten die ik of we de afgelopen jaren hebben gemaakt. Als voorbereiding en als eerste deel van de reis naar Santiago fietste Gert het Jabikspaad van St.Jacobiparochie naar Hasselt. En vandaar naar Apeldoorn. (Zie andere reizen/Het Jabikspaad). En in 2010 ging Gert op weg naar Santiago. Hoe dat afliep? Lees het reisverslag op deze site... Op 1 mei 2011 startten ik met Frans voor een reis naar Santiago de Compostella. We (Wilma en Gert) gingen op jacht naar het Noorderlicht in het Noorden van Noorwegen a/b ms Richard With, één van de schepen van de Hurtigruten. Van deze reis kunt u hier het reisverslag lezen. Weer op de fiets. Nu op weg naar Rome.

Actief sinds 02 Feb. 2010